!صفحه ی شخصی پیامُ الملوک

!...آن پادشاهِ خوش سلوک

!صفحه ی شخصی پیامُ الملوک

!...آن پادشاهِ خوش سلوک

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۳۹ ق.ظ

قیاس "تن به آب" و بلانسبت "دست به آب" !!! (بخش 2)

در پست قبلی به تبیین مرزهای بین دستشویی صحرایی و دستشویی غیر صحرایی پرداختیم و ویژگی های آن دو را برشمردیم. اکنون آن را با تن به آب قیاس مینماییم!


نکته: اولویت ما در تن به آب حمام است، نه استخر.



حمام به نوبه ی خود از مهمترین بخش های زندگی آدمیست "و بدانیم اگر حمام نبود زندگی چیزی کم داشت" * ! در حمام عمق تفکراتمان متغیر است. ابتدا پیرامون خود و دیگران و به مرور به مشکلات جامعه ای و مملکتی، سپس موضوعات روز جهان و در آخر کار به جایی میرسد که به دنبال پاسخی برا پرسشهایی چون "علت خلقت آدمی" "اثبات وجود خدا" "جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم"** و... میگردیم!

در حمام کم پیش می آید خاطره ای را یادآور شویم و یا موضوع مهمی را به یاد آوریم و یا راه حل مشکلی را بیابیم؛ دستیابی به اینگونه مسائل فقط و فقط  از راه دست به آب به دست می آید. چرا که در دستشویی وقت اندک است و کفاف مسائل حیاتیِ زندگیِ آدم چون علت خلقت آدمی را نمیدهد، لکن مسائل سطحی را به خوبی و با دیدی باز دیده و گره می گشاید!

کم پیش می آید بعد از دست به آب احساس کنیم خستگیمان در رفته و اکنون آرام گشته ایم، (لازم به ذکر است آن احساسِ سبکیِ ملموس، مالِ چیز دیگریست!!! ) اما پس از حمام و به خصوص استخر خستگی از بدن برون رفته و بدین دلیل حالمان مالامال از خوبی میگردد.

دست به آب مانند refresh ای در دسکتاپ زندگیمان است! اگر نباشد ما از نمیتوانیم روزانه حداقل 10 دقیقه از تفکرات تلخ برون دستشویی به رویاهای شیرین درون دستشویی دست پیدا کنیم! حمام طولانی است و وقت گیر، بیشتر شبیه restart است!

 

در طی پژوهش های میدانی صورت گرفته اثبات شده که در دستشویی،نمیتوان حمام کرد، لکن در حمام میتوان "تا حدی" خود را خالی نمود که این نقطه ضعفی برای دست به آب و خورشید فروزانی برای تن به آب است!

 

جالب به ذکر است که دستشویی به جز فعل "دستشویی کردن" (بلانسبت البت) دو فعل زیر مجموعه ی دیگر نیز دارد که بر اساس نوع ماده ی خروجی، از جهت مایع و یا جامد بودن آن، استفاده میشود، اما اینجانب از به کار بردن واضحات معذورم! ولی حمام ، جز همان فعل "حمام کردن" چیزی در بسات (بساط، بصاط، بثاط، بصاط، بثات ... اصلا همون سفره!!!) ندارد، بس که ایشان صاف و ساده اند!

 

جالبه بدونید شکسپیر در پاسخ به این سوال که ازش پرسیده شد: دستشویی بهتره یا حمام؟" گفته "بودن یا نبودن! مسئله اینست!" یعنی مهم نیست کئومش بهتره مهم اینه که کدومش وجود داره که الحمدلله امروزه جفتش موجوده و مثل دوره ی شکسپیر نیست که فقط یکیش اون هم عمدتا دستشویی، در دسترس باشه!

 

همین دیگه! دفعه دیگه ای که خواستید برید دست به آب و یا تن به آب به این فکر کنید که شاید این آخرین بارتون هست و فکرتون به این و اون مشغول نکنید و کیف ها کنید از برای خویش!!!




* با اقتباس از جمله ی سهراب سپهری که میفرماد: و بدانیم اگر کرم نبود، زندگی چیزی کم داشت... (شعر صدای پای آب)

**نام کتابی توپ از استاد اصغر طاهر زاده!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۶
پیام پژوهان

نظرات  (۱)

=)))

در طی پژوهش های میدانی صورت گرفته اثبات شده که در دستشویی،نمیتوان حمام کرد، لکن در حمام میتوان "تا حدی" خود را خالی نمود که این نقطه ضعفی برای دست به آب و خورشید فروزانی برای تن به آب است!

مُردم ینیـــااااا :)))

پاراگراف بعدش که دیگه هیچی!!!! =))))


میشه هم تو دسشویی به دشمنا فکر کرد و بیشتر کیف برد! :))

پاسخ:

حیفه فضای پاک و مملو از احساس دستشویی که با فکر کردن به دشمنان خراب شه!



پیام الملوک ,  خنده های بیشتری را برای شما آرزو دارد!دینگ دینگ!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">